Sunday, October 23, 2016

Miku Restaurant ... Japanese Gourmet katanya ...

Mungkin ramai yang tak mengetahui, bahawa bandar Vancouver adalah syurga untuk makanan Jepun selain dari di Jepun sendiri !!!  Dan jangan ingat kalau kita order California Rolls tuh asalnya dari Calfirmia tauuu ... oooo tidaaakkkk !!!  Ianya dari Vancouver !!!

Aku sendiri mempunyai beberapa favorite restaurant di dalam bab makanan Jepun nih.   Miku bukanlah antara favorite aku , sebab dari segi harga, keadaaan dalam restaurant, Miku bukanlah pilihan utama !!!

Maka Terimalaaaaaahhhhhh ........


Restaurant nih agak sibuk terutama pada waktu Lunch dan Dinner ...  Kami ke sini, kerana Michelle talah berjaya dalam permainan AGT kami.   Jadi dia telah memilih Miku sebagai pilihannya.  Tapi nak dijadikan cerita, kami tak ada buat reservation.   So yang dapat ialah duduk kat bar counter nih.


Harga harga pembuka mulut dia pun dah ala ala budget utnuk seminggu hahahhahahahaa


Miku terkenal dengan ABURI sushi dia ... kalau nak tau apa itu Aburi Sushi dia, jangan segan jangan malu, click ke sesawang MIKU ...


Harga dia memang bukan untuk kita datang makan hari hari yaaaa .... sekali sekala OK !


Suasana dalam restaurant nih agak bingit or memang bingit sangat !!!  Rasa pening kepala pun ada !  Mungkin sebab susun atur dia yang buat dia bingit !  Macam dalam crowded night club !


Dunia sekarang semuanya harus di photokan .... Diadem begitu tekun sekali !


Muka Mehdi yang ala ala stress tengok harga kat menu dia hahahahha !


Waiter cum bartender dia ....


Michelle dan Diadem berposing ... Michelle adalah pemenang untuk permainan AGT ... so hari nih dia makan free !!!


Aku order Sashimi .. so miso soup termasuk dalam set sashimi aku ...


Miso soup sebelum di kacau ....


Selepas di kacau ... mmmmmm memang rasa sedap ler soup dia !!!  Aku rasa antara miso soup tersedap kot yg pernah aku rasa !


So kicap aku ... masin dan tak masin ....


Ini dia set sashimi aku ... cantik sangat !!!!!  Dan gigih aku ambik gambar !!!


Ikan dia ikan segar, tak terasa macam gigit ice gitu ... memang terasa manis dan segar !!!


Ada bayam, pickle dan nasi


Bayam dia  memang sedap !!!  Memang tak terasa rugi ler dengan rega yang kita bayar !


Kawan aku order udang nih, dia kasi aku seketul ... memang sedap sangat !!!!!!!!

So kalau ada orang nak belanja makanan Jepun, memang aku suggest ler suruh orang tuh belanja kat sini,   Tapi kalau sendiri nak kuar duit tuh, terpulang ....

6 comments:

  1. SS makan sushi jusco aeon tu jek... Nak sebut sushi pon syasyul syasyul kite.. he he he...

    ReplyDelete
  2. Kita tgk je lah mmg x mampu nk mkn kat Miku ni

    ReplyDelete
  3. Hanya org hado2 jek leh mkn kat sini

    ReplyDelete
  4. Terliur tengok miso soup tu.. nyum2

    ReplyDelete
  5. Sedapnyaaaa..teringin nak makan sashimi huhu

    ReplyDelete