Sunday, November 08, 2015

A Short Trip Home - Balik semula ke Calgary singgah sebentar Di Tokyo - Bahagian Akhir

Alhamdullilah ... setelah berada dalam 10 hari di Tanah Air, maka kini tibalah masa untuk pulang ke Calgary semula .... rasa sedih sangat nak tinggalkan Tanah Air nih ... iya ler, kalau kita pergi bercuti, kita akan balik dalam masa seminggu dua gitu ... nih kita sendiri tak tau bila nak balik .... itu yang rasa sedih sangat tuh !!!

Namun ... ini adalah pilihan diri sendiri ... tanpa paksaan gitu ... maka aku redha dan pasrah ...

Maka Terimalaaaaaahhhhhh ........

Since Flight nih flight tengah malam .... maka breakfast waktu nak dekat sampai ke Tokyo dia serve Nasi Lemak !!!  Surprisingly , Nasi Lemak dia memang sedap !!!  Now I noticed, dia ada letak ikan bilis and kacang separately ...  cuma tak ada timun jer hahahahah ...

Tray hidangannya ... agak simple ... tapi sebab Nasi Lemak dia memang sedap , (rasanya lebih sedap dari aku naik Business Class Qatar Airlines lagi !!!)

Kami sampai Narita agak page, dalam kul 7 pagi gitu ... since flight ke Calgary pada pukul 6 petang karang, so kami memang mempunyai banyak masa di sini.  So kami bercadang untuk kill kill time kat Pekan Tokyo ... Kami naik Express Train ... rega tiket pergi balik seorang kena dalam 4,000 yen vitu.

Actually agak penat gak ... tapi kalau duduk lepak kat airport lagi ler rasa penat kan !

Keretapi Express dia.  Bersih selesa dan cepat gitu !

Kami turun di Shibuya ... semata mata nak tengok Crossing yang TERKENAL nih !!!  Tapi since nih pagi hari orang kerja , orang semua pun dah masuk kerja, so tak ada sangat ler .... apa apa pun, kami telah sampai ke sini hahahahhaha

Dari sini, kami naik train nak ke Asakusa ... tujuan utama ialah nak gi makan Ramen Halal kat sini, namun rezeki tak ada ... kedai nih tutus lak !!!  Penat jalan !!!

Asakusa nih kan terkenal dengan Temple dia ... since dah ada kat sini ... jalan ler ...

Inilah temple yang terkenal itu ...

Orang OK ler ... mungkin sebab hari nih hari bekerja kan ... teringat zaman bujang dulu, rasanya kami ke sini ler pada malam Tahun Baru ... itu 30 tahun yang silam punya cerita !!!

Sky Tree Tokyo boleh nampak dari sini ... kat sini seronok beli Air kat Vending Machine dia ... macam macam air ada !!!

Ramai orang ambil gambar di kawasan ini ...

Jepun memang terkenal dengan kebersihan dan dia memang jaga khazanah dia ...

Terasa lega dan nyaman setelah sepuluh hari lebih duduk dalam jerebu ... tengok langit biru di Jepun terus terasa hidup gitu !!!

Kalau sesapa yang tertinggal selipar Jepun dia ....

Salah satu gantungan di syiling kuil

Pintu masuk dia ...

Iman and Japanese drink ...

Rata rata yang datang mengunjungi kuil ini adalah dari para pelancung ...

Since kedai Ramen Halal tuh tutup, terasa keciwa sangat .... dengan perut lapar ler ... dengan ngantuk mamai mamai ler .... maka , kami tekad untuk makan Sushi ... dan jumpa kedai Sushi segar nih !!!

Tengok ler belt conveyor dia .... memang boleh nampak segar segar dia punya sushi .... Inilah tukang buat Sushi dia ...

Afiq ler paling suka makan sushi ...

Dari Shibuya , kami balik semula ke Airport ... iya ler , mana boleh duduk lama lama, sebab flight kul 6 karang ....

Sampai kat Airport, kami cari makan lagi ... kami gi ke HALAL restaurant yang ada kat Terminal nih.  Tapi kena pergi makan tulu sebelum masuk ... sebab restaurant nih kat luar security area ...

Aku tetap dengan pilihan Noodle yang segar !!!

Condiment dia ...

Tempura dia ... rasa sedap sangat !!!

Set meals dia

Cold Soba ... Terbaik !!!

Nasi dan Tempura ... Mengenyangkan !!!

Maka tiba ler masa nak balik semula ke Calgary .... suka bantal JAL ini, boleh letak kat tengkuk, memang selesa sangat sangat !!!

Set seafood meal dia !

First meal dia ikan nih.

Second meal dia yang ini.   Memamng agak menyelera kan buat aku ... tapi aku tgk my wife dan anak anak tak makan pun, semuanya dah lentuk dan kekenyangan makan kat Tokyo dan Airport tadi !!!

Set second meal dia kecik sikit, tapi still laws !

Aku suka gak set dia, macam nampak cute ....

Alhamdullilah, perjalanan semua selamat ... dan kami telahpun selamat sampai di Calgary ...

1. Alhamdulilah..dah selamat sampai..bye uncle ghaz

1. Alhamdullilah ..... selamat sudah ....

Terima kasih Yan ...

2. Japan!!!! rindu sama orang Japan ;p

3. Lovely blog, thanks for taking the time to share this.