Saturday, May 09, 2015

Ketuk Ketuk ..... Pra Season Musim Bunga

Alhamdullilah ... cuaca beku semakin hari semakin segan nak menjengah ke Calgary nih ... Sekarang nih, hanya pada waktu malam sahaja suhu berada di bawah takat beku ...

Ini bermakna musim bunga akan kembali semula ...... Burung burung pasti akan berkicauan lagi ...

Maka Terimalaaaaaahhhhhh ........


Bunga Epal masam depan rumah dah mula berbunga ....


Dari bunga bunga nih nanti akan terhasil ler buah buah epal kecik yang masam ...


Bunga amat sinonim ngan lebah dan kumbang ... tapi waktu aku ambik gambar nih, tak ada ler nampak kumbang atau lebah ... kalau ada pun, terbang terbang gitu ... bukannya senang nak capture !


 Dari kudip ianya memekar ...


Dengan berlatarkan awan biru ...


Indah sungguh musim bunga ...


Pabila ku lihat bunga bunga sudah mua berkembang ...


Rasa nak menari nari keriangan ...


Apa apa pun, tak kira musim apa, orkid dalam rumah nih juga yang setia berbunga ...


Bunga Orkeid nih senang nak jaga (actually tak payah jaga sangat pun hahahha)


Suka , at least dalam umah ada ler bunga segar kan ...


Weed Flower ... menandakan musim bunga dah tiba


Kalau lalu kat tepi tepi jalan raya , mana ada kawasan rumput ... la nih kuning dengan bunga bunga nih


Orang tak suka sangat bunga nih ... katanya grass killer gitu !!!


Tapi aku macam suka lak ...


Dandelion .... everybody loves dandelion ... boleh main tiup tiup !!!


Aku siap beli weed puller lagi, sebab nak kena cabut pokok nih ... sebab kalau tak dia akan merosakkan rumput kawasan rumah ...


Dan dia nih jugak kena cabut !!!


Aku suka main main dgn dia... tiup di angin lalu


Tak tau kenapa orang kata dia boleh rosakkan rumput


Aku tengok macam cantik jer


Kesian dia orang nih kan


Ada macam bunga dahlia gak


 Kesan peninggalan musim sejuk


Selamat tinggal Dandelion


Selamat tinggal weed


Selamat tinggal lalang lalang semua


Kamu pasti di dalam ingatan


Rest in Peace


Maka petang semalam dah selamat aku bersihkan , mowing lawn aku nih .... rasa nak patah pinggang!

3 comments:

  1. Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
    Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

    Oh ya, di sana anda bisa dengan bebas mendowload music, foto-foto, video dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

    ReplyDelete
  2. Shin ...

    Jangan nanges nanges OK ... nanti jadi Kassim Salamat lak .... boleh buta tau !!!

    Hahahahahaa

    ReplyDelete