Tuesday, January 15, 2013

Catitan Orang Demam

Hari ni aku choose not to go to work.  Rasa demam demam dan batuk.  Tak berapa sehat.  Di sini, tidak ada system MC, so kalau demam/sakit and nak time off, kena utilised cuti yang ada ... (Memang dia dah masukkan sekali)

Since duduk rumah rehat rehat, aku nak update update BLOG nih dengan cerita ....


Maka Terimalaaaaaahhhhhh ........

IMG_0114
Maka pada suatu pagi Sabtu, kami dan Keluarga Shaikh Jamil bersama sama telah mengembara ke BANFF .  Kami dalam rangka untuk bermalam di sana, sambil bermain main ski di Mount Norquay Resort.  On the way nak ke Banff, kami berhenti sejenak sahaja di sini ...

IMG_0115
Sambil menunggu Jamil clearkan frost di keretanya, aku snap snappy gambar di kawasan yang kami berhenti ini ...

IMG_0116
Di sini ada tasik ... dan kat seberang tasik ni ada macam kilang ... it really reminds me of exact spot kat Highway PLUS ... kat Taiping tuh ....

IMG_0117
Boleh nampak kilang tersebut.  Kalau di PLUS highway tuh, aku rasa Kilang Semen kot ... tapi memang tempat ini mengamit amit akan kenangan atau pemanadang di PLUS Highway ...

IMG_0118
Cuaca pagi agak berkabus dan berawan ... so tidak dapat ler awan biru ...

IMG_0119
Oh ya ... aku tidak ambil langsung gambar gambar kat Mount Norquay ... sebab agak leceh nak bawak camera dan sebagainya ... namun, Jamil ada ambik beberapa keping ... nanti aku uploadkan ...
Ini pemandangan pagi di Banff ... pagi pagi aku bangun dan jalan jalan kat kawasan nih ... memang indah ...

IMG_0120
Since sekarang ni waktu winter, jadi terbit mentari agak lambat ... dalam kul 8 lebih pagi ... so boleh tgk sinaran kemerah merahan rona rona cahaya mentari pagi .

Sinaran Suria Pagi
Suka sangat akan sinar mentari pagi.

IMG_0128
Pekan Banff di pagi hari.

IMG_0134
My favorite Mountain View

Banff ... Di Pagi Hari
Banff Di Pagi Hari.

3 comments:

  1. nak ikut....nak ikut...

    ReplyDelete
  2. Menawan sungguh panorama niee...

    ReplyDelete
  3. Ya Abu Ikhlas ...

    Mari ler hehehehheee


    Safawi;

    Nanti datang ler jalan jalan belah belah sini pulak

    ReplyDelete