Friday, November 21, 2008

Berlalu Sudah Sebuah Weekend ....

Berlalu sudah sebuah weekend .... malam pun telah menjengah .. yang mana , pagi esok (Sabtu) kami akan memulakan minggu baru ... terasa cepat betul masa berlalu ....

Apa apa pun, weekend yang mendatang tak di sia siakan .... aktiviti demi aktiviti bersama sama keluarga telah di isi ... walaupun tidur siang hari hanya dapat tadi ajer hahahahahaa ...

Maka Terimaaaaallllaaahhhh ......................

Pokok Kangkung yang telah sedia untuk di raih hasilnya .... kangkung ini adalah hasil usaha isteri ku ... dia dapat Kangkung dari Mama Bungas ... kemudian , di tanam and vooillaaa ... boleh siap masak lagi!!!!

Hasil usaha BUMI HIJAU .... tapi motif untuk taruh lens cap CANON????

Dan lepas Zohor hari Khamis tuh, Zuraili telah ajak kita orang pergi ala ala family picnic gitu nnnuuunnnn jaaauuuhhhhhh dah nak kat sampai Umluj gitu ..... Al Hasi katanya .... tapi kita orang cuma lepak kat port Nelayan ajer ... thrill gak .... lepas tuh siap plan plan nak pergi camping lagi!!!

Dah sampai kat tepi pantai, pass tuh tak ada apa sangat nak buat kan .. aku pun snap sana , snap sini ..... nak bila tengok bayang aku dalam air nih, rasa macam badan aku ni ... malas nak cakap ... hehehehhehee

Arif ... Anak bongsu Ahadin ...

Kita orang pergi dalam 5 family, Zuraili, Rosehaizat, Zainuddin, Ahadin dan aku ...
Inilah rombingan dari Yanbu ... gigih dan bersemangat nak datang kat sini kaaannnnn ....

Deretan kereta dari Yanbu .... hanya kami sahaja di pantai yang tenang ini ....


Katanya picnic biasa biasa ajer, vooillaaa ... dia orang bawak pelbagai juadah gitu ... me and my wife cuma bawak meehoon goreng dan kek sarang semut ajer ... apa apa pun ... aku makan ajer ler ... orang dah bawak makanan kaaannnnnn ....


Tengok lah ... pelbagai juadah ada .... aku makan Laksa Johor , pass tuh ratah ratah ayam goreng , pass tuh ratah ratah daging kambing, pass tuh kudap kudap kuih muih , minum minum ... aiiyyoooo kenyang banget gitu !

Pemandang laut .... berjalan (maksud aku naik kereta ler ) sejauh 150 km lebih semata mata nak datang ke pantai nih hehehheee ... camera aku dah kotor sangat ... (Kotor ker atau dah ada hajat nak beli camera baru????)

Tempat ni adalah landing point untuk nelayan ... jadi kelihatan bot bot nelayan tersadai gitu ...

Dah tak ada apa nak ambil ... gambar bot pun ... gambar bot ler .... tapi still boleh nampak kamera aku kotor kaannn ....

Boat terbalik pun ada ......

Boat dan boat lagi ....

Habis ... kalau dah boat ajer yang ada , tak kan tak reti reti nak ambil gambar anak sendiri?????

Kenaper Ayah tak mandi sama? Leceh ler ....

Hj Rosehaizat mengajar anak anak dia memancing .... jangan di tanya hasil pancingan OK ... pantang gitu hehehehehhee

Nampak ler nelayan nelayan (dari Bangla rasanya) ....

Lagi gambar boat .... (Apa theme kali ni BOAT ker?????)

Aiiyyoooo ... boleh tak ambil gambar lain selain dari gambar boat yang tersadai????

Petang di Jetty Nelayan .....

Aikkk ... ada boat lagi???

And boat dan boat dan boat .....

Puuhhhhhh ... nasib baik matahari pun dah nak terbenam .... kalau tak sure gambar boat lagi kaaannnnn!!!!

Malam makin menjelma ..... kami pun dah nak balik semula ke Yanbu ...

4 comments:

  1. gambar bot tu mmg diedit atau kamera lens jatuh dalam air? heheheh.. cantik sangat!~

    ReplyDelete
  2. Saya punya pokok kangkong tak idup la....Tak tau le, tangan saya yang panas ke atau tanah yang tak berapa bagus atau memang saya yang tak reti nak tanam pokok sebab sume pokok yang saya tanam mati. huhuhu...

    ReplyDelete
  3. Cantik sungguh gambar yang diambil termasuk gambar anak ambe tu... sempat juge jadi model cik hj ghaz ye...

    Lain kali kalu ade gambar pemandangan yang cun, kite nak belilah .kite suka bangat dan nak freamkan dan susun kat dinding.

    ReplyDelete
  4. Lutfi;

    Camera tuh memang kotor ... so kalau ambil gambar memang ada dust spot here and there ...

    (Ni yang buat nak beli baru nih hahahahah)

    Reenaz a.k.a Mama Bungas;

    Bukan tak reti tanam, mungkin tanah tuh kena ganti ngan tanah baru kot ... sebab tanah yang lama, kadang kadang tuh kandungan acid/nitric/dan pelbagai lagi tak balance gitu ...

    Saliza a.k.a Ummu Amirul;

    Tak apa, kalau sudi nak gambar gambar saya, tak payah beli hehehhe bawak ajer thumb drive ...

    Kalau nak ambik Potrai Keluarga pun boleh taauuu hehehehehheee

    ReplyDelete