Tuesday, May 06, 2008

Selasa 07 May 2008

Hari ni dah Selasa 07 May 2008 dah ... yang mana aku pernah berkata yang aku akan pergi ke Saudi pada 01 May 2008. Tapi bila agent tuh call and suruh aku pergi pada 01 May 2008 tempuh hari, aku lak rasa tak ready nak pergi. Sebab aku rasa macam banyak lak benda aku kena buat atau selesaikan sebelum aku ke Saudi ...

So aku pun tak sure bila my next tarikh nak pergi nih. Sebab buat masa sekarang ni , agent tuh tengah sibuk dok buat interview untuk the next batch ... so aku sekarang ni ala ala duduk diam diam dulu ... iya ler kalau aku gi awal pun , aku kena bayar balik kat PETRONAS ... so untuk minimisekan bayaran balik ke PETRONAS, aku just tunggu ajer date yang akan di beri oleh agent tuh ....

Hari hari terakhir di PETRONAS ni, aku rasa makin sayu dan sedih lak nak tinggalkan nya ... sedih gak bila pack pack barang kat office nak di bawak balik ... iya ler , selalunya kalau aku ke outstattion mana mana pun, tak ler perlu nak pack pack barang ni ... sebab for sure bila abis project akan balik ke tempat / ofis semula ....

Ini bila dah berhenti ... apa orang kata NO RETURN gitu ... pergi tak kan kembali .... itu yang ala ala rasa sedih tuh ... setelah 15 tahun kaaannnnn

Maka Terimalaaaahhhhh ................

Setiap pagi, aku paling suka atau teruja sangat apabila lalu kat depan Station Keretapi nih ... selain mengimbau kenangan lalu (Asri favorite A&W dulu dulu ... walaupun dah tengah malam kaaannnn), seni bangunan ni memang memukau perasaan ....

Sambil tengah di himpit kesesakan lalu lintas ... aku selalu menghayati keindahan kesenian yang ada di depan mata nih ... pass tuh ala ala tersengih sorang sorang dengar celoteh Fafau dan FBI kat HOTFM .... dulu aku suka ERA ... tapi rasanya pagi di ERA terlalu berkeceramuk ... ala ala semuanya nak enter frame gitu ... pass tuh ala ala layan pemanggil macam nak tak nak ... dia orang lak lebih lebih tokok tambah ... sampai hilang idea atau apa yg pemanggil tuh nak cakap ... So go HOT FM!!!!

(And lagi satu, ERA ni aku rasa dia orang ni ala ala lebih perasan kot .... perasan glam !!! Elloooo perlu ker nak perasan glam lebih lebih???? )

Aku kena himpit ke kiri kalau nak ke Dayabumi ... ala ala dah ready gitu , lepas bulatan terus ajer masuk ke arah ke Dayabumi, tak yah ler nak excuse me excuse me ...


Semalam, En Yaacob Salim, my superior atau boss, telah dengan rela hati belanja kita orang makan ... ala ala makan nak ucapkan selamat tinggal kat aku ler kononnya .... anyway dia siap bayar sendiri taauuu ... bukannya guna duit company gitu ..... very d terharu !!!

Restoran ni namanya GINGER ... tapi tak ada ler kena mengena ngan GINGER di GURUN tuh ... sebab Ginger kat Gurun tuh lagi cantik dan ayu ... ala ala Ratu Cantik ler kaaannnnn

Antara yang hadir .... Roszie ataupun HOT MAMA tak tau apa alamat BLOG dia yang dia buat ...... ambil gambar gambar waktu makan nih .....

Kita orang mabil dua meja .... so meja bulat punya rakan makan ....

Ini kat meja yang lagi satu ....... apa apa hal pun ... TERIMA KASIH ler semua .....

1 comment:

  1. Anonymous8:34 PM

    Salam Ghazali.. Oo.. I baru tahu you were working under Yaacob Salim.. He is my good friend since TITAN 1992. I may see him in KL during my 4-week-vacation in June 2008. BTW, Wan Aidi was re-elected as Secretary Msian Association of Qatar (MAQ).. rajin Aidi tu. Take care! Megat.

    ReplyDelete