Tuesday, November 20, 2007

Selamat Tinggal Kedah ..... Dan Bertemu Kembali Labuan

Adat berkampung .... pasti kita akan berpisah ..... dan kalau zaman sekolah sekolah dulu, pasti akan kedengaran bait bait ataupun ungkapan ungkapan berikut

Hari Ini Kita Bertanam Jagung
Esok pula Kita Bertanam Serai
Hari Ini Kita Berkampung
Esok pula kita dah bercerai .......

Maka begitu jua aku ...... assignment aku di Gurun Kedah telah terpaksa di habiskan dan aku telah di arahkan untuk ke Labuan, bagi membantu Mega Methanol Project semula .....

Maka dengan berat dan sedih aku terpaksa meninggalkan teman teman yang baru nak bermesra di Gurun .... terpaksa kembali semula ke Labuan ......

Tuai Padi Antara Masak
Esok Jangan Layu Layuan
Intai kami antara nampak
Esok Jangan Rindu Rinduan .....

Aiiyyyoooooooooooo very the syahdu ....... sedih banget lho mau meninggalkan Kedah nih !!!!

Kalau Ada Sumur Di Ladang
Boleh Kita Bertanam Padi
Kalau Umur Yang Panjang
Boleh Kita Berjumpa Lagi

(Ini adalah HIJRAH yang agak kecil .... sebab Insya Allah, aku akan melakukan HIJRAH ayang agak besar dalam masa terdekat nanti .......)


Afiq pun rasa sedih jugak ... sebab Ayah pergi Labuan , susah nak balik .... kalau kat Kedah dulu, senang, weekend pasti Ayah ada ........ Take care Ayah in Labuan ......

1 comment:

  1. Salam Tuan Haji,

    Tuan haji kan ala2 jet setter hi flyer gitu, berhijrah ni kira jobd tuan haji la.
    Cakap pasal hijrah ni, baru jer telecon ngan Nazmi yang turut akan berhijrah tak lama lagi.. sedih lah. Apa-apa pun selamat berhijrah Kabir nanti. Jgn lupa hantar poskad.

    ReplyDelete