Thursday, March 08, 2007

Tarian Singa (Tak habis lagi ker CNY???)

Hari ni dah masuk Khamis dah ... ni aku baru terkial kial nak updatekan gambar yg aku ambik last weekend ... sempena ngan Chap Goh Meh, yg ada orang buat Open House ...

Maklum ler ... Horatio and the geng, asyik suruh aku tengok dia orang ajer, tapi separuh jalan , selalunya dia orang yang tengok aku ... hehheheheheee

Kerja di Labuan ni seperti biasa lah ... kita masuk Project Orang .... pass tuh lak the main player dia omputih .... dia rasa macam tercabar jugak kenaper lak OWNER panggil atau mintak tolong ngan GTS untuk project nih ... so ala ala dia orang macam agak dingin gak ler ngan aku ... and aku lak ... seperti biasa .... janji ada internet kat opis .... dingin ker , suam kuku ker , apa ker .... aku buat kerja aku and 23 March ni aku balik ... hehehheheheheeee (Double pleasure lak tuh, aku dapat Internet 24 jam kat Hotel .... hehehehhee so boleh claim penuh sebab tak ada breakfast!!!)

Duduk jauh jauh nih leceh gak ... sebab susah hati gak ler ... anak anak tak berapa Sehat ... Kakak ada Ujian penggal Satu, Iman tak sehat demam demam ... begitu jugak ngan Afiq , siap ngan batuk lagi.

Petang tadi (Khamis) Iman telah makan Cortal sebanyak 8 biji .... nih dia ada kat SJMC kena tahan ward ... sebab doktor takut ubat tu telah serap dalam organ badan dia .... hati ni risau jugak ... tapi dalam risau risau sempat gak aku update BLOG nih ... Aku senantiasa berdoa agar semuanya selamat ..... dan yg membaca pun aku harap begitu jugak ... semuga Iman selamat dan tak ada apa apa ler terjadi kat dia ....

Dalam susah susah hati dan risau pun boleh lak tulis panjang ?????

Maka Terimaaaallllaaahhhhhhh ...........


Singa dah datang .... aku suka sangat ngan Tarian Singa nih .... sebab kalau tengok betul betul, it takes a good team effort to perform the dance .... sorang silap langkah ... abis sekor singa kaaannnnnnnn!!!!!!!!!!

Anak Singa ... hehehhehehehe ....Bakal menjadi Bapak Singa ....

Tengok ler ... bukan senang nak menari tarian singa nih .... mesti cergas dan arkobatik gitu ... nak balance badan lagi ... nak pikul berat orang kat atas lagi .....

Suka aku tengok dia melompat .... rasa smooth sangat .... dan of course ngan dong dong chennnggggg kat background ..... suka sangat ....

Singa pun nak berehat ..... boleh ala ala goyang kaki gitu ....

Tengok ler anak anak ini semua ... semuanya ala ala tercenggang dan ternganga gitu ...

Ini close up sikit ... dia orang tak sedar pun aku ambik gambar dia orang ..... tercenggan gitu tgk si Singa melompat pantas ....

Pak Cik ambik gambar kita orang untuk apa yer???

Rebut jangan tak rebut dik ..... Limau mandarin ni manis ... tapi aku dapat makan sebiji ajer .... nak tau sebab apa ....

Lihat ler yg besar berebut beria ia .... jgn kecik tak dapat apa apa pun ...

Aaaiiiikkkkkkk dah abis ..... haaaaaaa aku pun dapat sebijik ajer ler ... ingat nak ambik ler dua tiga bijik buat bekalan ... tapi hampa ..... aku rasa bebudak kecik ni lagi hampa kaaannnn ... sebab dia orang ala ala tak di jemput makan gitu ... cuma makan apabila kita org dah bbbuurrrpppp gituuuu ....

Senyum gembira sebab dapat makan free hari nih .....

Tak sempat nak pakai baju ... dengar ada tarian Singa dan makan free ... terus berlari ....

Apakah malang buat Spiderman sebab tak dapat limau dan air????

Entahlah En Ghaz .... bebudak ni buat malu ajer .... macam tak makan ajer ... Resam bebudak ler .... bukan makan sangat, tapi seronok berebut rebut ...

Inilah view dari Saguking tuh ..... boleh nampak Masjid Shuttle Cock tuh .... (Masjid Labuan ni katanya berbetul bola badminton gitu ...)

Pokok bakau .... yang makin pupus ...

Rumah di atas air ..... walaupun ada Astro , tapi kampung nih tak bernasib baik , kerana tak ada api dan air yg tetap .... Api hanya generator sahaja dan air kena angkut bawak masuk ...

Budak ni muka nya ala ala kacukan gitu .... bila besar nanti , with a proper grooming lah, sure bakal jadi heartthrob gitu .... tapi kalau tak .... mmmmmm Anyway, dia main konda kondi (iay ker aku pun lupa nama apa, yg main ketuk kayu kecik tuh ...)

Jambatan dari tebing untuk ke kawasan rumah mereka ....

Budak perempuan ni ala ala lari lari sambil menyanyi nyanyi gitu ... dan ini kisah benar .. mungkin aku ni ala ala gem kot ... sebab walaupun aku ala ala jalan Catwalk gitu ... tapi kaki aku terperlos kat jambatan nih ... depan orang ramai lak .... malu bbbeeeebbbbb ... tapi nasib baik tak ada apa apa, cuma sebelah aku ajer terperolosss ... kamera aku selamat, aku selamat ... cuma mmmmmmmmmmmmaaaaaaaaalllllllllluuuuuuuuuuuu!!!!!!!!!!!

Relak ler Pak Cik Ghaz ..... Pak Cik tak biasa kan ..... pass tuh Pak Cik mana ler tau kayu mana yg harus di pijak dan yg mana jangan di pijak kkaaannnnn .... sakit ker kaki pak Cik????

OK ler Pak Cik ... jangan ler serik serik nak datang sini lagi yaaaa ... lain kali kalau datang boleh tak beli candy atau coklat yg memang murah di Labuan nih buat kita orang ... bolehhh tak????

Ini aku ambik dari dalam bilik aku di Tkt 7 ..... aku ingat dia orang nak buat mungkar (aaiiyyoooooo very the bad thinking) .... ala ala aku ni macam Skuad Sekondeng gitu ler ..... iyalah , dah nak dekat maghrib, masih dok lepak lepak lagi ... tak ker aku curios and memang ank sekondeng pun hahhahahahahahahhahahaah ..........

Sebenarnya laman kat sebelah hotel aku ni, ramai bebudak main skate board during the weekend ..... so aku pun teropong lah dari bilik aku ..... bila lagi nak guna zoom aku kaaannnn

Ini Zuraimi , budak Carigali .... aku jumpa dia waktu aku jalan jalan kat tepi pantai (pantai ker ?) di belakan hotel aku .....

Ala ala sunset gitu ....
Cuba teka mana bilik aku .... total ada 8 tingkat , aku tingkat 7 .....


2 comments:

  1. Anonymous11:24 PM

    encik ghaz yang sudah lama tak jumpa hehehe. yang gambar anak CEO tu, Tuan Haji Radzi engaged aku untuk amik wedding anak dia haritu. of course la kena letak gambar dia hehehe. dah deliver pun semua deliverables.

    ReplyDelete
  2. Oooo ... padan ler ... ari tu ada email apsal anak dia kawin ...

    Nanti kalau ada apa apa , calling calling ler .... nak jugak experience benda benda nih ... nak belajar ler dari you ....

    ReplyDelete