Thursday, July 13, 2006

Perjalanan Cuti Cuti London Paris - Hari Pertama

Pada R n R yang lepas, seperti mana yang siang siang lagi aku dah war war kan satu dunia yg aku akan ke London dan Paris .... so kalau dah pergi sana , tentu ler jugak kan aku ni ada tangkap sana tangkap sini gambar kaaannnnnnn .....

Aku amat terhutang budi sangat ngan sahabat aku si Zaidi dan jugak kepada Alex yg baru ku kenal ..... memang terhutang budi , sebab bersusah payah terpaksa sediakna tempat tidur untuk aku dan Fadzilli selama tiga malam di sana ...... and tak lupa jugak ler kat Fadzilli kerana sudi menjadi teman aku di London dan Paris .... Of course ler kepada mereka mereka yang lain seperti Rahim , Mustaqim dan yg lain lain ..... walaupun tak sempat bersama ... tapi Kalian tetap hebat di hatiku .... (Aiiyyoooooo ni speech menang award ker?????)

Perjalanan ke London adalah melalui Dubai ..... so kami telah bertolak dari Khartoum kul 7.40 dan kemudian bila sampai dubai terpaksa rush rush nak kejar Flight ke London Heathrow kul 2.30 pagi ....

Sampai London kul 7 lebih pagi ..... so ni ler Hari pertama kita orang kat London .... tak buat banyak pun ... sebab penat kannn ..... ala ala pergi ke Malaysian Hall makan tgh hari , Oxford Street, Soho kemudian terus balik .... pennnnaaatttt sangat ....

Maka Terimalllaaaahhhhhhh ...................

Loh ..... dia tak ikut ke London .... dia hanya mau ke Dubai on the way back to KL for his R n R ...

Inilah camp Boss kita orang ..... baik orang nyer ... Yusof ... on his way back to KL for his R n R ...

Senyuman Manis dan Selamat datang dari Zaidi (ammmbbooiiii kat London hang jadi ZACK noooo!!!) .... Dia ler kawan baik aku waktu kat SP dulu ..... salah satu tujuan ke London pun adalah nak melawat dia ... sebab dah lama tak jumpa ....

Sepasang Suami Isteri dari India datang melancung di Kota London .... sama sama beli tiket day pass yg murah .... dalam keretapi (tube) untuk ke Earl Courts

Fadzilli merenung sesuatu di dalam tube .... apa yg direnungkan itu ... hanya dia dan aku yang tauuu .... hehehehehhee

Mamat ni katanya di lahirkan di London .... so ala ala orang London macam Asrul jugak ler nih!!! Tapi ala ala orang London pun , ce tgk kolar baju dia ... ala ala very teh lusuh onesss .... tak kan ler tak berganti kot?????

Jalur Gemilang di bumi yang pernah menjajahnya suatu ketika dahulu .....

Khairul ... memberi senyuman manis selamat datang ke Kota London buat kami di Restaurant kat Malaysia Hall ....

Inilah Rahim sahabat ku yang aku kenali sewaktu di Sungai Petani lagi .... dulu dia keje kat atas Gunung Jerai ... sekarang ni di Kota London gitu .... Sekarang ni gembira sampai aku tgk ala ala size badan dia pun agak naik jugak ...... cuma kami tak sempat nak sembang lama, sebab dia berkerja ....

Pelbagai juadah citarasa Malaysia ada di Malaysian Hall .... Waktu aku ke sini , ramai orang Malaysia yang datang berkunjung ke sini (Iya ler , pelanggan dia pun orang orang Mesia gak kannn) ... waktu ni ler aku jumpa MUMTAZ JAAFAR .... aku tak tegur dia pun ... dan tak tau apa dia buat kat London nih ...

Aku dan Fadzilli di hadapan Malaysian Hall ....

Antara kedai yg menjual TRINKET/SOUVENIERS .... tapi aku tak beli satu apa pun ... sebab ala ala membazir kannnnnn ....

Kota London ... walaupun sibuk , namun masih ada yg sudi untuk berbasikal ....

Apalah ada dgn nama Kota London tanpa bas Double Decker dia kaannnn ....

Kawasan Oxford Street yang sibuk ....

Shooping Cik Adik jgn tak Shopping .....

Salah satu Arca arca yang terdapat ....

Taxi di London .... nampak Unik sekali ....

Senyuman manis dari gadis penjual icecream ...... teringat kat Adita .... sebab dia ada ala ala Adita gitu ...

Gembira bersama sama gadis penjual Ice Cream ....

Inilah kawasan Picadilly ...

Nak makan Ribs ... lalu kat sana yaaaa

Penyokong Brazil bercuti di London ....

Di kawasan Picadilly
Statue ...

Berposing di hadapan statue ...

Ini bukan ler Iklan rambut ker apa ..... cuma saja saja gatal tangan nak ambik gambar kaaannnn

Pondok Telipon di London .... atau ....

Fadzilli kepenatan bershopping di London .... maka sebab dah penat sangat ... maka tibalah masa untuk pulang ....... ni nampak ajer cerah , tapi dah nak dekat kul 8 rasanya .....

3 comments:

  1. Bestnya Ghaz bercuti-cuti...I miss London, especially the West End musicals. Kat sana tiket 25 pound rasa macam murah banding dengan kat sini beratus-ratus, padahal dah convert sama je. Sempat jumpa Dita tak?

    ReplyDelete
  2. Anonymous4:17 AM

    wohuuuu..enjoy d kt london ek
    syahdu ler plak story pasal lemari tu
    x per next 60 day ada lg kan..hihi
    sure ramai yg bmuram durje ek kat sana
    since..ramai mber dah demob ek
    x per lah rezeki Ghaz masih d Sana
    pas nie, nak dgr story mory pasal sentul
    only kat ur blog jer la
    hihihihihi
    hepi wking!

    ReplyDelete
  3. Dian ... I tak sempat nak jumpa Adita .. sebab I nak ke Paris on that Saturday ... kesian dia ... tapi apa nak buat ... hopefully dia faham ler .... kan Dita kannnnnn

    Ann ... nasib baik Internet kat umah ala ala skg nih rosak .. kalau tak sure my wife nangis sama hehehehehee or demand yg lebih kot????? Hhehehehe

    ReplyDelete